dr n. społ. Gabriela Lorens

neurologopeda

Międzynarodowy Terapeuta koncepcji Castillo Moralesa®.

Poradnia logopedyczna
WYKSZTAŁCENIE

2023 – Akademia Pedagogiki Społecznej – Obrona Rozprawy Doktorskiej pt.: „Efekty koncepcji Castillo Moralesa® a jakość życia rodziny dziecka z trisomią 21 w percepcji matki.”

Konsultant d.s. Neurologopedii w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.

Doktorantka na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

2003 – 2004 – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – kierunek neurologopeda – studia podyplomowe

 

1999 – 2004 – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w warszawie, kierunek Pedagogika specjalna, specjalność Logopedia – studia magisterskie

ZAKRES LECZENIA

Neurologopeda, pedagog specjalny, międzynarodowy terapeuta koncepcji Castillo Moralesa® oraz Certyfikowany terapeuta masażu Shantala.

Doktorantka na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

 

  • Autorka metody wspomagającej terapię logopedyczną ©GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów,
  • Wizualnego Kodowania Części Mowy oraz ©Grupowej Stymulacji Funkcji Pokarmowych Cibus Sanus – wspomaganie terapii dziecka z neofobią żywieniową poprzez wielozmysłową zabawę.
  • Szczególnie zainteresowania koncentruje w obszarze wczesnej interwencji logopedycznej, wspomagania rozwoju dzieci z chorobą genetyczną, a także karmienia terapeutycznego.
DOŚWIADCZENIE

Obecnie – Asystent na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w warszawie, Pracownia Logopedii,

 

– otwarty przewód doktorski  – „Wpływ koncepcji Castillo Moralesa na jakość życia rodziny z dzieckiem z trisomią 21.”.

 

UKOŃCZONE SZKOLENIA - wybrane
  • Zaburzenia rozwoju mowy o podłożu neurologicznym – diagnoza różnicowa, strategie postępowania logopedycznego (2007)
  • Stymulacja systemu taktylnego i jej wpływ na rozwój psychoruchowy dziecka (2008)
  • Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka według koncepcji neurorozwojowych oraz integracji sensomotorycznej w pediatrii (2010)
  • Neurorozwojowa koncepcja terapeutyczna wg Castillo Moralesa® – kurs całościowy (2012)
  • Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniam funkcji oralnych (2013)
    – K-Taping ® w logopedii K-Taping Academy – Roger Ehrenreich (2015)
    – K-Taping w logopedii – Ester de Ru (2015)
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt (2019)
PUBLIKACJE - wybrane
Jest autorką licznych publikacji naukowych z zakresu neurologopedii. Opracowała również metody wspomagające terapię logopedyczną np. ©GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów, Wizualne Kodowanie Części Mowy, a także © Cibus Sanusgrupowa stymulacja dzieci z trudnościami w karmieniu i jedzeniu.
 
  • Jakóbiak Aleksandra, Lorens Gabriela: Gesty GORA – wspomaganie terapii dzieci z zburzoną kinestezją artykulacyjną, w: Forum Logopedy, nr 5, 2015
  • Jakóbiak Aleksandra, Lorens Gabriela: Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobeganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych, w: Wczesna interwencja w logopedii / Baczała Danuta, Błeszyński Jacek J. (red.), 2015, Harmonia Universalis,
  • Karwowska Aleksandra, Lorens Gabriela: Assessment of the use of ©gora gestures in language communication therapy of a child with impaired speech development (atherapist’s perspetive), w: Konteksty Pedagogiczne, vol. 1, nr 14, 2020
  • Karwowska Aleksandra, Lorens Gabriela, więcek-Poborczyk Izabela: GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów ©, 2017 Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis)
  • Misiewicz-Brzozowska Ilona, Larens Gabriela, Karwowska Aleksandra: Uwarunkowania całościowego wsparcia dziecka z wadą genetyczną, w: Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym / Śniatkowski Sławomir, Emiluta-Rozya Danuta, Bieńkowska Katarzyna Ita (red.), 2018.
CERTYFIKATY