dr n. społ. Gabriela Lorens
2023 – Akademia Pedagogiki Społecznej – Obrona Rozprawy Doktorskiej pt.: „Efekty koncepcji Castillo Moralesa® a jakość życia rodziny dziecka z trisomią 21 w percepcji matki.”
Konsultant d.s. Neurologopedii w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.
Doktorantka na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
2003 – 2004 – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – kierunek neurologopeda – studia podyplomowe
1999 – 2004 – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w warszawie, kierunek Pedagogika specjalna, specjalność Logopedia – studia magisterskie
Neurologopeda, pedagog specjalny, międzynarodowy terapeuta koncepcji Castillo Moralesa® oraz Certyfikowany terapeuta masażu Shantala.
Doktorantka na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
- Autorka metody wspomagającej terapię logopedyczną ©GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów,
- Wizualnego Kodowania Części Mowy oraz ©Grupowej Stymulacji Funkcji Pokarmowych Cibus Sanus – wspomaganie terapii dziecka z neofobią żywieniową poprzez wielozmysłową zabawę.
- Szczególnie zainteresowania koncentruje w obszarze wczesnej interwencji logopedycznej, wspomagania rozwoju dzieci z chorobą genetyczną, a także karmienia terapeutycznego.
Obecnie – Asystent na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w warszawie, Pracownia Logopedii,
– otwarty przewód doktorski – „Wpływ koncepcji Castillo Moralesa na jakość życia rodziny z dzieckiem z trisomią 21.”.
- Zaburzenia rozwoju mowy o podłożu neurologicznym – diagnoza różnicowa, strategie postępowania logopedycznego (2007)
- Stymulacja systemu taktylnego i jej wpływ na rozwój psychoruchowy dziecka (2008)
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka według koncepcji neurorozwojowych oraz integracji sensomotorycznej w pediatrii (2010)
- Neurorozwojowa koncepcja terapeutyczna wg Castillo Moralesa® – kurs całościowy (2012)
- Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniam funkcji oralnych (2013)
– K-Taping ® w logopedii K-Taping Academy – Roger Ehrenreich (2015)
– K-Taping w logopedii – Ester de Ru (2015) - Ankyloglossia u noworodków i niemowląt (2019)
- Jakóbiak Aleksandra, Lorens Gabriela: Gesty GORA – wspomaganie terapii dzieci z zburzoną kinestezją artykulacyjną, w: Forum Logopedy, nr 5, 2015
- Jakóbiak Aleksandra, Lorens Gabriela: Rola wczesnej interwencji logopedycznej w zminimalizowaniu lub zapobeganiu nadwrażliwości oralnej u dzieci przedwcześnie urodzonych, w: Wczesna interwencja w logopedii / Baczała Danuta, Błeszyński Jacek J. (red.), 2015, Harmonia Universalis,
- Karwowska Aleksandra, Lorens Gabriela: Assessment of the use of ©gora gestures in language communication therapy of a child with impaired speech development (atherapist’s perspetive), w: Konteksty Pedagogiczne, vol. 1, nr 14, 2020
- Karwowska Aleksandra, Lorens Gabriela, więcek-Poborczyk Izabela: GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów ©, 2017 Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis)
- Misiewicz-Brzozowska Ilona, Larens Gabriela, Karwowska Aleksandra: Uwarunkowania całościowego wsparcia dziecka z wadą genetyczną, w: Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym / Śniatkowski Sławomir, Emiluta-Rozya Danuta, Bieńkowska Katarzyna Ita (red.), 2018.